602 371 321
 
 
 Zaregistrovat se

Diskuze: Bolest kolene při dlouhotrvající mírné zátěži

28.10.2015Ondra

Dobrý den,
chci se zeptat jakou technikou zatejpovat koleno při běhu, nebo při chůzi. S koleny mám problémy a řeším je s lékaři, ale jde mi o podporu. Nemám problémy při krátkodobé zátěži i když je intenzivnější(dřepy se zátěží, běh cca 4km), ale bolest se dostaví po delším běhu, nebo chůzi (cca 6 a více km) a čím delší vzálenost tím je větší. Rád se věnuji překážkovým běhům. Problém se urychluje při běhu, nebo chůzi z kopce.
Na rtg nic vidět nebylo, krevní testy na záněty vč. borelie atd. jsou negativní. Do jednoho kolene jsem dostal injekci kortikoidů a tři injekce Erectu (Hyalganu) a úleva je částečná. V klidu se bolest dostavuje vyjímečně.
Děkuji Ondra

30.10.2015Marcela Marková

Dobrý den Ondro, bolest kolene může být vyvolána z mnoha příčin. Bylo by vhodné, kdyby jste se domluvil s ošetřujícím lékařem, proč vůbec aplikoval do kolenního kloubu kortikoidy a Hyalgan. Z důvodů funkčího přetížení, které vyvolalo otok a nepřiměřenou zátěž kloubní chrupavky??? Jinak všeobecně platí, že při běhu, když není zajištěna kvalitně souhra všech hlav m. quadriceps femoris (zejména jde o oslabení m. vasti medialis), dochází k posunu pately směrem ven, což vede k destrukci retropatelární chrupavky. První volbou kineziotapingu pro redukci otoku lze použít aplikaci prostorové korekce typu síť (viz. naše ukázkové video), druhou volbou je aplikace mechanické korekce ,,tension in the tape", která zajistí fyziologické postavení pately v průběhu pohybu (I tape lepíme od středu vnejší strany pately s napětím 50-75% ve funkčním postavení kolenního kloubu - 20 st. ohnutí. Patelu tlačíme mírně dovnitř. Poté kol. kl. plně ohneme a konce tapu dolepíme bez napětí (viz. kniha Terapeutické využití kinesio tapu). Kinesiotaping je nutné doplnit stabilizačním cvičením celé dolní končetiny. Vhodné je cvičení na labilních plochách. Přeji pěkný den. Marcela Marková

30.10.2015Ondra

Dobrý den,
aktivně jsem od 5 roků dělal Judo do cca 16 let (na mezinárodní úrovni) a už tehdy jsem měl s koleny problémy a MuDr. Fujt mi co si pamatuji řekl, že se mi omezeně tvoří kloubní mazivo. Je to dávno, pamatuji si jen toto.
Do nynějška jsem neměl problémy ani co se týkalo rekreačního běhu (denně 4 až 6km), nyní problém také nebyl ani při větší krátkodobé zátěži a problém se projevil až při procházce na cca 12km, kde jsem od poloviny již cítil lehce bolest a při ulevování se bolest přenesla na druhé koleno, které paradoxně poté bolí více a déle.
Doktor aplikoval kortikoidy a Hyalgan pro podporu tvorby maziva. Otok nemám žádný ani při bolesti. Bolest vychází zevnitř kolena. Na dotyk i při bolesti není nikde zvýšená citlivost a nelze nahmatat místo které by bolelo. Na zlepšení stavu nemá vliv ani několika měsíční pauza a úleva od zátěže (pouze běžná zátěž cca 6000 kroků denně dle krokoměru). Jakmile se rozhodnu pro výlet opět se bolest dostaví.
Při chůzi na cca 17km jsem si zkusil nohu zatejpovat dvěma Y tejpy proti sobě s podporou ze stran (podle vašeho videa) a bolest se přesto dostavila. Koukal jsem na způsob vašeho tejpování pevnou páskou (jakoby skokanské koleno). Může toto pomoci při aktivitě?
Knihu si objednám stejně jako tejpy a uvidím.
Děkuji za rady

30.10.2015Marcela Marková

Ještě jednou dobrý den Ondro, pokud máte problém s tvorbou tvoření kloubního mazu, může při nesprávném zatěžování kolenního kloubu vlivem svalové dysbalance vzniknout do budoucna artróza. Výše uvedená doporučení z mé strany platí, pokud bolest vychází uvnitř z kolene, jde většinou o útlum m. vasti medialis a z toho vyplývající svalová nerovnováha. Můžete zkusit i kinezi tape - mechanickou korekci na odlehčení dolního pólu pately. Při mírném ohnutí kolene, lepte I tape od středu dolního pólu pately v napětí 50-75%. Při plném ohnutí nebo natažení kolene dolepte bez napětí. Tejpování pevnou páskou moc nedoporučuji. Provedete pevnou fixaci, která zabraňuje aktivní práci svalů a zhoršuje cirkulaci krve. To je lepší při zátěži použít kolenní ortézu. Přeji mnoho zdaru. Marcela Marková

31.10.2015Ondra

Dobrý den,
děkuji mockrát za vyčerpávající odpověď. Pokud dobře chápu jde částečně o nerovnoměrný vývin svalu a tudíž si najdu z vašeho první příspěvku cvičení na lat. plochách.
Lékař mi plánuje mag. resonanci na zjištění problému a předepsal mi Condrosulf 800 90tablet. Místo pevné tejpy si pořídím ortézy. Ten tejp jsem chtěl vyloženě na konkrétní běh. Jinak si nastuduji pro úlevu od bolesti (pokud by se dostavila) Vámi doporučené tejpování.
Děkuji Ondra

4.11.2015Marcela Marková

Dobrý den Ondro, omlouvám se za pozdní opověď. Přední stehenní sval (m.quadriceps femoris) se skládá ze 4 hlav. 3 hlavy mají tendenci k oslabení, mezi ně patří i m. vasti medialis a střední hlava m. rectus femoris má sklon ke zkrácení, protože se zapojuje nejen při natažení kolene, ale pomáhá i při flexi (ohnutí) kyčelního kloubu. Analyticky lze oslabené m. vasti zapojit pouhým předkopáváním (na stroji v posilovně) s vytočenou špičkou ven nebo dovnitř. Je nutné kolenní kloub při předkopávání dotahovat do plného propnutí, jen tak se m. vasti zapojí. Lépe je však posilovat tyto svaly ve spolupráci s dalšími svaly, které kol. kl. obklopují a to v centrovaném postavení celé dolní končetiny (doporučí nejlépe fyzioterapeut nebo osobní trenér). Po nácviku na pevné podložce je dobré přejít na cvičení na labilních plochách (bossu, úseče, balanční sandály, pouhá karimatka), které účinek cvičení ještě zesílí. Přeji pěkný den. Marcela Marková

Reagovat

    
     Vyplňujte pokud chcete informaci o odpovědi
    


© 2011 REHASPORT